בחנו את עצמכם: האם תהליך המכירות שלכם מוכן למערכת יחסים עם אוטומציה?

תהליך מכירות
זמן קריאה: 4 דקות

״מעריב לנוער שלום. אני ומחלקת מכירות ביחד כבר לא מעט זמן ביחד. צמחנו, גדלנו, אבל לאחרונה זה כבר לא זה. הזמן בורח לנו מבין האצבעות וה״אופרציה״ כבר לא מתפקדת כמו פעם. מה אפשר לעשות לתבל את העניינים?״ התשובה ככל הנראה היא: 'אוטומציה״. אם זה נשמע לכם כמו מילה גסה או שאתם חשים צורך בלתי נשלט להיות מנומסים ולהשיב לי ״לבריאות״, זה רק כי אף אחד לא הסביר לכם בדיוק מה היא כוללת, ומה הכדאיות שהיא מביאה איתה.

גם אם אתם כבר מודעים לעובדה ששידרוג המכירות שלכם ע"י תהליכי אוטומציה הוא דבר רצוי, במקרים רבים בעלי עסקים מעדיפים לשים את הענין בצד, כי הם חושבים שזה גדול עליהם, או פחות מתאים להם. אז איך תדעו אם העסק שלכם מוכן למערכת יחסים עם אוטומציה? הסקירה שלפניכם תסגור לכם את הפינה בלי הרבה התלבטויות.

להיות (אוטומטי) או לא להיות

בגדול הנוסחה היא פשוטה: מערכת אוטומציה + הטמעה נכונה = פינוי זמן וייעול תהליכי עבודה.
וזה ה- Breakdown: כל עסק שהבסיס שלו הוא השגת ושימור לקוחות, יחד עם ניהול התקשורת מול הלקוחות, ובמקביל שיווק העסק עצמו – הוא עסק שצריך ומוכן לשילוב תהליכים אוטומטיים, תהליכים שמטרתם להכניס לכם יותר שעות ביממה, לייעל את אופן איסוף ומידור המידע על הלקוחות שלכם, לנהל מעקב שדואג לביצוע הצעד הבא בכל ליד/עסקה (בלי שזה ייפול בין הכיסאות), וכמובן – לנהל את אופרציית השיווק שלכם בצורה שפונה ללקוחות שלכם מתי שצריך, איך שצריך ועם מה שצריך.

בחנו את עצמכם – האם אתם חווים את אחת מהסיטואציות הבאות? 

1 | רשימות אנשי הקשר שלכם נמצאות בערימה סבוכה ואתם לא מצליחים לנהל אחריה מעקב

תחושת החמצה היא דבר נורא, כזה שמכרסם אתכם מבפנים, בייחוד אם מדובר בלקוח מרשימת אנשי הקשר שלכם שלא הצלחתם לחזור אליו בזמן הנכון או במילים אחרות בתרגום חופשי לפתגם הידוע באנגלית: נמנמת? הפסדת. במקרה הזה כסף.

ואז אוטומציה נכנסת לתמונה

אבל כשאוטומציה נכנסת לעניין, כל פעם שאתם מצרפים איש קשר חדש למאגר מתחיל תהליך שמדמה שיירת נמלים תפעולית שעושות את הפעולות הנכונות שיגרמו לו להרגיש שמטפלים בו כראוי ובאופן אישי, כלקוח פוטנציאלי חשוב. כל זה קורה מבלי שנאלצתם לעדכן את פרטיו באופן ידני, אלא רק באמצעות מערכת CRM מסודרת. זה יכול להיות ע"י מייל אוטומטי שנשלח מיד עם ההצטרפות כדי לברך אותו, ואפילו כדי לכבד אותו עם שובר הנחה/מתנה כזה או אחר. תקשורת זה הכל בחיים, לא ככה?

2 | לצוות המכירות שלכם לוקח המון זמן להגיע למתעניינים (לידים) הכי חמים.

לא, אני לא אשתמש בביטוי השחוק תזמון זה הכל בחיים אבל במכירות, זה בדיוק המצב – אם צוות המכירות שלכם לא יידע לאיזה לקוח לחזור בראש ובראשונה, ובמקום זה יבזבז את הזמן על פניה ראשונית ללידים שעדיין לא 'מבושלים' לעסקה, התוצאה הישירה תהיה כזו: לידים 'חמים' יותר יידחקו לטיפול מאוחר יותר ובנוסף גם לא יקבלו את אותה האנרגיה מצוות המכירות שכבר התעסק קודם לכן עם ליד קר.
אין דרך ברורה יותר להבהיר את החשיבות של הגעה ללקוח פוטנציאלי בזמן

via GIPHY

להגיע ללידים החמים לפני כולם

אבל, אם תהליך אוטומטי יקבל את השרביט כאן, צוות המכירות שלכם יוכל לקבל פרטים מקדימים שידרגו את סדר הטיפול האופטימלי לכל לקוח. באמצעות מערכת CRM שמוטמעת אינטגרלית בעסק תוכלו לדעת פרטים חשובים על הלקוחות שלכם, ברמה שתעיד אם הם נמצאים בשלב מוכנות גבוה. האמצעים הדיגיטליים שיהיו ברשותכם בזכות מערכת ה-CRM יעדכנו את הצוות שלכם אם הלקוחות ביצעו פעולה מסויימת שמעידה על כך שהם לקוחות 'חמים'.

אז מה היה לנו פה?

הימים בהם מסרים שיווקיים היו נשלחים בתפוצה רחבה ללא סגמנטציה עברו מן העולם. היום, לא רק שהמסרים השיווקיים שלכם כבעלי עסק צריכים להגיע לאנשי הקשר שלכם בהתאם למכנה המשותף ביניהם, הם חייבים להישלח גם בהתאם למאפיינים שלהם. תהליכים אוטומטיים עוזרים לכם בעצם לפלח את רשימות אנשי הקשר שלכם, להשיג את המידע הכי קריטי כדי שתוכלו להציע את הצעת המכירה הכי מדויקת ללקוח. מעבר ליעלות והסדר שהמערכת מכניסה לרשימות אנשי הקשר שלכם, היא גם דואגת לספק לכם תובנות שמשפרות את תהליכי השיווק שלכם.

אופטימיזציה מתובנות במספר קליקים

מערכת אוטומטית מאפשרת לכם היכרות טובה יותר עם הלקוחות שלכם, על בסיס מידע ודוחות שהיא גורסת, מה שמביא למעורבות חזקה יותר עם הלקוחות ולאופטימיזציה של המסרים שלכם. למשל:שיפור נראות אתר הבית שלכם

1.שיפור נראות אתר הבית שלכם

2. חידוד המסרים השיווקיים שלכם ברשתות החברתיות בהתאם לרמת הענין של המשתמשים

3.שיפור הדיוור העתידי שלכם ע"י מיילים מדויקים יותר (גם מבחינת ניסוח וגם מבחינת סגמנטציה של פרמטרים קבועים מראש כמו גיל הלקוח, סטטוס משפחתי, תקציב וכו')

במקום לבצע את הסגמנטציה הזו באופן ידני (ואם אתם עושים את זה, שאפו ענק, זו חתיכת עבודת נמלים), אוטומציה מאפשרת לכם לעשות זאת בצורה חדה ומדויקת יותר ע"י מערכת CRM מסודרת.

4 | אתם מתזזים וקופצים בין המון מערכות ניהול ושיווק דיגיטליות

התקופה הדיגיטלית של ימינו מאפשרת לנו לשלוח את לחמנו כמשווקים במגוון ערוצי מדיה ואפליקציות, כאשר המטרה של כל אלה היא להקל עלינו את התפעול, אם במטרה להשיג לידים דרך דף עסקי ברשתות החברתית או דף נחיתה, או הפצת ניוזלטר דרך מערכת דיוור. בנוסף לרוב נשתמש לצורך ארגון וניהול הלקוחות באפליקציות Drive, Docs, Sheets מחשבון ה-Google, דרך ניהול התקשורת עם הלקוחות שלכם ע"י מערכות CRM כמו Pipedrive המועדפת עלי למכירות. אלו ה-מ-ו-ן מערכות! 

אל תגידו הופ לפני שקפצתם

החכמה היא אבל לא רק להשתמש בכולן כדי להגדיל ריווחיות אלא גם לדעת איך אפשר לשלב ביניהן בעזרת אינטגרציה אוטומטית ולחסוך המון זמן על קפיצה ממערכת אחת לשניה והזנות נתונים בכולן. פה לדוגמה נכנסת מערכות אוטומציה, שמאפשרת לכם לקבל מידע מכמה מקורות דיגיטליים בבת אחת, מה שמייעל את תהליך הפניה ללקוחות שלכם.

היכולת שלכם פשוט 'לשלוף' מידע קיים על איש קשר ממערכת דיוור או מרשימת חברים בקהילת פייסבוק, שאיבת נתונים מ Google Sheets וסנכרון עם רשימת משתתפי וובינר מסוים שהעברתם – הקלות בה אתם יכולים לגשת למידע הזה בזמן הנכון היא פרייסלס. יותר מזה, אינטגרציה מהווה את היכולת שלכם לדעת איך להצליב את המידע שיש ברשותכם בצורה שתמקסם את הפעילות השיווקית שלכם.

אז האם אוטומציה רלוונטית לתהליך המכירות שלכם?

ובכן, אם הרגשתם שהצרכים האלו מדברים מגרונכם, ובכלל אם אתם מרגישים שמיקסום הזמן והאופרציה המכירתית שלכם צריכה שמישהו יבוא ויעשה סדר – אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהטמעת תהליכים אוטומטיים תיצור עבורכם את ה- Flow הזה בצורה הרמטית.

עדיין מתלבטים? אני כאן בשבילכם. מוזמנים לשיחת ייעוץ בה נבחן ביחד איפה אוטומציה יכולה לתת לעסק שלך את האימפקט הכי גדול. לתיאום בוחרים כאן למטה את המועד שנוח לכם:

Share:

הגיע הזמן שלך לעבור לאוטומט!

למידע נוסף, ממלאים את הפרטים: