מה למדתי על ניהול זמן כעצמאית? – חלק ב׳

טכנולוגיה היא דבר מופלא בעיני אבל היא כנראה גם העלתה את המכירות של הריטלין והגבירה את הפרעת הקשב. זרמו איתי על ניסוי ותבחנו מה עובר לכם בגוף כשאתם שומעים צליל התראה מהנייד (לעזאזל, אפילו השתקפות של אור במסך הטלפון, מהזווית של העין, מקפיצה אותי), אבל, לא הכל רע. אפשר ואף רצוי לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו להיות אפקטיבים ולקצר זמני עבודה. הנה 5 הכלים שעוזרים לי לעשות את זה.
ניהול זמן
זמן קריאה: 4 דקות

טכנולוגיה היא דבר מופלא בעיני אבל היא כנראה גם העלתה את המכירות של הריטלין והגבירה את הפרעת הקשב. זרמו איתי על ניסוי ותבחנו מה עובר לכם בגוף כשאתם שומעים צליל התראה מהנייד (לעזאזל, אפילו השתקפות של אור במסך הטלפון, מהזווית של העין, מקפיצה אותי), אבל, לא הכל רע. אפשר ואף רצוי לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו להיות אפקטיבים ולקצר זמני עבודה. אלו חלק מהכלים שעוזרים לי לעשות את זה.

1 | אפליקציה שעושה שקט מאפליקציות

בטלפון שלי מופעלת אפליקציה בשם Day Wise, אליה היה שותף לפיתוח דן אריאלי. הרעיון הגדול – ריכוז התראות הפוש המיידיות של האפליקציות בטלפון ל-4 פעמים ביום בלבד. למה זה טוב? בעיקר בשעות העבודה. כבר קרה שנכנסתם למצב של Deep Work, בו הרגשתם בפלואו מדהים של ריכוז במשימה בה עסקתם ואז, הטלפון צלצל ודחף התראת פייסבוק?

העברתם לרטט ואז הטלפון ביזבז כי נכנסה לכם התראת אינסטוש ושמתם על שקט, אבל אז קלטתם בזוית של העין התראות מיילים? מחקרים מראים שלוקח כרבע שעה ״להתאושש״ מהפרעות האלו ולחזור למצב של Deep Work. אז אם אתם לא בקטע של להעביר את הטלפון לשקט ו/או לזרוק אותו מהחלון, האפליקציה הזו תעשה לכם שקט.

2 | אופטימיזציה אישית

מדידה מדידה מדידה. על כל אספקט של העסק שלי אני מפעילה טיימר במערכת שנקראת Harvest – לינק >> http://try.hrv.st/2-883541. זו מערכת לניהול זמן של פרויקטים שבתחילת כל שבוע, היא מספקת דו״ח שמראה איפה הושקע הזמן שלכם. אני מתעדת לא רק את העבודה השוטפת שלי על כל הלקוחות שלי, אלא גם דברים שקשורים לניהול העסק שלי כמו גבייה, פיתוח, כתיבת הפוסטים האלו בדיוק וכו׳. למה בעצם? כשעבדתי בלי טיימר קרו מספר דברים מצערים:


(1) לא הייתי מודעת כמה אני משקיעה בכל פרויקט והאם הוא בסופו של דבר התימחור היה כדאי (התשובה הייתה לא).
(2) התפזרתי בהקצאת משאבי הזמן שלי. בתחילת השימוש שלי ב-Harvest, קיבלתי פרויקט עם דד ליין ולא התקדמתי. הגיע סוף השבוע, הסתכלתי אחורה על מה השקעתי את הזמן בשבוע האחרון וחטפתי חושך בעיניים – עבדתי על הפרויקט רק 4 שעות(!). וזה חברים ההבדל העצום בין הרגשה לידיעה. לא היה לי תירוצים ובשבוע שלאחר מכן הקצאתי לעצמי 6 שעות יומיות לעבוד על הפרויקט וכן, הפרויקט הוגש ללקוח בזמן.

הנה הדגמה לשימוש ב-Harvest, אבל לפני שאתם צופים בו, כדאי לקרוא את
Hack הרביעי כאן במאמר 🙂

3 | מדיטציית מיינדפולנס


אז כבר ציינתי בחלק א׳ של מאמר זה, העוסק במיינדסט של ניהול זמן שאני מיינדפולנס היא חלק משגרת היום שלי אני מתרגלת כמעט 5 שנים מדיטציית מיינדפולנס. לפני שזה יזרוק אתכם למקומות של בום-עליכם-ונאמסטה וכו׳, הסבר קצר: הרעיון כאן הוא לאמן את המוח להתרכז בכאן ועכשיו (הווה), במקום לחיות את הדברים שהיינו צריכים לעשות (עבר) או כל הדברים שיש לנו לעשות (עתיד).

זה אימון לכל דבר ועניין ומומלץ לעשות את זה 5-10 דקות בכל יום. למה? כי קודם כל, זה מוריד את מפלס הלחץ ומשפר את איכות החיים. אתם תהיו מאושרים יותר ואיזה כיף זה לעבוד בצ׳יל באופן איכותי בניגוד לעבודה מגומגמת בלחץ. שנית, מחקרים מראים שיפור בריכוז גם לסובלים מהפרעות קשב וזה כמובן תורם לפרודוקטיביות ולהספיק יותר בפחות זמן.


יש 2 אפליקציות מוכרות טובות שאפשר לתרגל איתם שלא מצריכה ניסיון קודם. אחת היא Headspace שהיא מתוקה להפליא עם סרטוני אנימציה שמסבירים את הקונספט של כל תרגול.
השנייה היא Calm שאני משתמשת בה כיום. אני סופר ממליצה על תכנית אימון של 30 יום למתחילים. מעביר אותה ג׳ף וורן, בחור גזעי וחתיך שזה סתם בונוס (אבל מה אני יודעת). ג׳ף מפשט את הרעיונות מאחורי מיינדפולנס ועושה את זה ממש בגובה העיניים.


לשתיהן יש גרסאות חינמיות מוגבלות. אני ממליצה על הגרסה בתשלום לקבל את כל הפיצ׳רים. אם אתם רוצים להתנסות, קבלו לינק ל-30 ימי התנסות ב-Calm:
https://www.calm.com/gp/l3dsab
לינק לתרגול של ג׳ף (יתכן שהוא נמצא בגרסה החינמית):
https://calmcom.app.link/KqtIvoql12

4 | צפייה על ספידים

מצד אחד, כולנו יודעים שלאנושות נגמרה הסבלנות לסרטונים ארוכים. מנגד, כבעלי עסקים ויש שיאמרו כבני אדם, חשוב לנו להתמקצע ולספוג ידע ממקורות שונים. אז מה קורה שנתקלתם בסרטון או פודקסטים מעניינים והם ארוכים באורך הגלות?

קבלו טריק שלמדתי לאחרונה – אני צופה ומאזינה במהירות של 1.5. לא, הדוברים בסרטונים לא נשמעים כמו הדמויות של הצ'יפמאנקס (אני יודעת, גם אני הופתעתי! ?), אלא קולם הטבעי נשאר אותו הדבר, רק הם נשמעים כאילו אחרי כוס האספרסו ה-7 שלהם היום. זה מקצר את הזמן הצפייה/האזנה באופן משמעותי ואם יש משהו שהוא סופר רלוונטי וחשוב להפנים, אפשר תמיד להחזיר למהירות רגילה. ככה עושים את זה ביוטיוב.

5 | אוטומציות


כאילו… בואו! באמת חשבתם שאוכל לוותר על זה בסקירה שלי? אז אני מאמינה גדולה בנאה דורשת, נאה מקיימת ומיישמת פעולות אוטומטיות אצלי בעסק. אני משתמשת באוטומציות לחסוך לי זמן על הזנת לידים, לייצור משימות ביומן לעצמי ליזום שיחה, להכניס את הלידים לרשימת אנשי הקשר שלי בטלפון ועוד ועוד ועוד. הרשימה ארוכה ואני עובדת על עוד פיתוחים לעסק שלי וללקוחות שלי כל הזמן, זה לא נגמר והשמיים הם לא הגבול ואיזה כיף שזה ככה! אם עדין לא ברור לכם מה הקטע עם אוטומציות, יכולים לקרוא על זה כאן.

דוגמה לאיך זה נראה מאחורי הקלעים כל פעם שממלאים אצלי שאלון אפיון

יש לכם גם כלים מגניבים שאתם משתמשים ובא לכם לשתף? tell me more, tell me more! ??

אנחנו נשמח לעשות לך את החיים קלים 🙂
מזמינים אותך למלא את שאלון האפיון שלנו >> כאן << ונשוחח בהקדם

Share:

הגיע הזמן שלך לעבור לאוטומט!

למידע נוסף, ממלאים את הפרטים: