5 סיבות למה אוטומציה מהותית להצלחת העסק שלכם.

אוטומציה היא אחת המתודות החשובות ביצירת יתרון שוק תחרותי, אך משום מה בעלי עסקים נוטים לפסוח עליה, דווקא כשהם מחפשים דרכים ושיטות שיגדילו את היתרון התחרותי שלהם בשוק. כל עסק שמבקש לייחד את עצמו ולבלוט מבין השאר חייב להכניס את ענין האוטומציה לסל השיקולים שלו, ככזו שמפשטת ומקלה על התפעול השוטף של כל אופרציה עסקית, וככזו שמזרזת תהליכים בצורה חד משמעית. אז מה אוטומציה יכולה לעשות בשבילכם? ובכן, זה מתחיל באסטרטגיה.
זמן קריאה: 4 דקות

אוטומציה היא אחת המתודות החשובות ביצירת יתרון שוק תחרותי, אך משום מה בעלי עסקים נוטים לפסוח עליה. דווקא כשאנחנו מחפשים מחפשים דרכים ושיטות שיגדילו את הצלחת העסק והיתרון התחרותי בשוק. כל עסק שמבקש לייחד את עצמו ולבלוט מבין השאר חייב להכניס את ענין האוטומציה לסל השיקולים שלו. האוטומציה העסקית מפשטת ומקלה על התפעול השוטף של כל אופרציה עסקית, וככזו מזרזת תהליכים בצורה חד משמעית. אז מה אוטומציה יכולה לעשות בשבילכם? ובכן, זה מתחיל באסטרטגיה.

"החוק הראשון בכל טכנולוגיה קיימת בעסק הוא שאוטומציה המוטמעת על אופרציה יעילה, תביא בסופו של דבר ליעילות גדולה יותר. החוק השני הוא שאוטומציה המוטמעת על אופרציה לא-יעילה, תביא בסופו של דבר לחוסר יעילות גדול יותר". – ביל גייטס

בואו נודה בזה, העולם שלנו משתנה ללא היכר ובקצב שיא הודות לטכנולוגיה. מי מכם שלא יעלה על הרכבת הדוהרת הזו ידון להישאר מאחור. אבל מבלי להיות דרמטיים – אותם סרבנים פשוט יפסידו המון דברים שיש לעולם הזה להציע. כשמדובר בניהול עסק, בעלי עסקים צריכים, שלא נאמר חייבים. טוב. אמרתי. חייבים(!) תמיד לחשוב וליישם אסטרטגיות של הוזלת עלויות, חסכון בזמן והגדלת היעילות – פשוט כדי לשגשג בעולם תחרותי.

תהליכי אוטומציה שעובדים עבור העסק שלכם מגדילים את הצלחת העסק

אסטרטגיה שמגדילה את התפוקה שלכם

אסטרטגית האוטומציה של תהליכים עסקיים, היא אסטרטגיה בעזרתה משתמשים בטכנולוגיה כדי לארגן את כוח האדם שלהם ואת התהליכים שקורים בהם. התהליכים העסקיים האלו הם בעצם מגוון הפעילויות שמתבצעות במקביל כדי להניע את העסק קדימה, לעבר השגת מטרות. במילים אחרות, אוטומציה של תהליכים עסקיים היא לקחת את כל המשימות המעיקות שאתם עושים בצורה ידנית ולהפיל אותן על מנגנון ממוחשב.

אוטומציה של תהליכים עסקיים מאפשרת לכם להישאר בשליטה בכל הקשור בתהליכי שימור לקוחות, מכירות, ניתוח נתונים, שיווק, תכנון ופיתוח. בתהליך אפיון, אנחנו מזהים משימות מורכבות כמו ניהול המשתמשים שלכם ובוחנים אילו כלים יכולים לעזור לכם לנהל את זה יותר טוב, באופן אוטומטי. כך אתם יכולים להגיע מצב שאתם מגבירים את התפוקה ללא הגדלת כוח האדם.

אסטרטגיית אוטומציה עסקית תומכת בידע שלכם כאנשי מקצוע, ובידע של העובדים שלכם. היא עוזרת בהוזלת עלויות פרוייקטים, ומשחררת את הזמן של העובדים שלכם כדי שיוכלו להתעסק עם משימות ברמת חשיבה גבוהה יותר מאשר הזנת ומעקב נתונים. באופן טבעי אוטומציה מפחיתה בטעויות אנוש וגורמת לשביעות רצון רבה יותר מצד הלקוח, בייחוד כשהוא נהנה מזמן תגובה קצר יותר לשאלות/פניות שלו. 

עדיין מתלבטים? קבלו 5 סיבות אצבע לכך שאוטומציה היא מהותית לעסק שלכם

1. חסכון בזמן

יותר זמן זה יותר כסף ביד. ברוב החברות המצליחות ביותר במשק – זמן הוא בבחינת קודש.
צוות עובדים יכול לבזבז שעות על גבי שעות בביצוע משימות רפטטיביות, וברוב המקרים הצוות נאלץ לתת שעות נוספות רק כדי לעמוד בדד-ליין.

למה זה גורם? לצניחה במוטיבציה ומשם לצניחה בפרודוקטיביות. למנגנון ממוחשב אין את האישיו של חוסר מוטיבציה, לא משנה כמה שעות הוא יעבוד, וכל המשימות נעשות בשבריר מהזמן. צוות העובדים כבר לא צריך לסבול ממשימות משמימות ומנוונות, והזמן שלו מתפנה ליצירה וניתוח משופר של דוחות אינפורמטיביים.

2. הפחתת עלויות עובדים

כשעומס העבודה הוא גדול, כוח האדם הדרוש חייב להיות בהתאם כדי להשיג מטרות עסקיות בזמן סביר ואפילו ריווחי. במקרים רבים העבודה אפילו יוצאת החוצה לפרילנסרים או סוכנויות פרוייקטים.

יותר אנשים שעוסקים בדבר משמע יותר סיכוי לטעויות אנוש, מה שיכול להוביל להפסדים נוספים. אוטומציה מביאה לביטול הוצאות דוגמת אלו, מה שמשאיר אתכם כבעלי עסקים עם יותר כסף ביד. 

3. שירות לקוחות טוב יותר

אין דבר יותר מקומם משירות לקוחות לא יעיל, וכשאתם בתור בעלי עסק לא יכולים לשמור על מערך שירות לקוחות זמין ונגיש אתם מצמצמים לעצמכם לקוחות פוטנציאליים וקיימים. תקשורת אוטומטית מאפשרת לכל עסק, קטן כגדול, לדאוג למערך שירות קולח ויעיל, מבלי ליפול למקומות של חוסר טיפול, עוגמת נפש או טיפול לא מספק.

מענה מיידי שלכם כנותני שירות הוא אחד האלמנטים הקריטיים בגיוס ושימור לקוחות, ותקשורת אוטומטית כמו צ'אטבוט, ניהול חשבון עסקי בווצאפ, אימייל מרקטניג וכד' – היא ההבדל בין חוויית שירות גרועה לחוויה פרודוקטיבית.

יצירת לינק 'צור קשר' באתר שלכם לדוגמה זו דרך נהדרת לתקשר עם המשתמשים שלכם. וזה כמובן עובד בשני הכיוונים – כמו שללקוחות שלכם יהיה קל ויעיל לתקשר איתכם, ככה לכם יהיה קל ומהיר להגיב להם.

מענה באמצעות מייל אוטומטי למשל הוא אלמנט חשוב שמחזק את האמינות שלכם אל מול הלקוח ומפחית התנגדויות. כשלקוח מקבל מייל עם 'תודה שפנית אלינו, נשוב אליך עם כל האינפורמציה בהקדם' – הוא יודע שהוא בידיים טובות, ושהפניה שלו אליכם לא נשאבה לתהום הנשיה שברשת.

4. שליטה טובה יותר בעסק שלכם

אוטומציה עסקית מאפשרת לכם לאסוף את כל האלמנטים שכלולים ב-Flow של התהליך, ולהכניס אותם לדשבורד אחד מאורגן, כזה שמנטר את תהליך העבודה בכל רגע נתון.
היא מאפשרת לכם לשלוט בניהול המידע באמצעות פידבקים על משימות, עיבוד מידע, גישה למגוון פעולות. היא מאפשרת לכם לקבל החלטות מושכלות ולבצע מעקב אחר ביצוע, וכך בעצם לחזות ארועים עתידיים.

לא רק שנוצר מצב בו גם מקבלי ההחלטות וגם העובדים מרוצים, פתאום לעובדים יש גם יכולת להיות פרודוקטיבים יותר מבלי להרגיש עמוסים. ככה זה כשכל אחד יודע בדיוק מה הוא עושה, מתי ואיך.

5. ייעול מבית, ייעול לבית

אוטומציה עסקית מאפשרת לכם לנטר את מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם לאורך כל מחזור החיים של הלקוח. ככה, במקום שאישיו שמתחיל כעכבר ובדרך להפוך לפיל, הוא מנוטרל בטיימינג הנכון מבלי להפוך לבעיה עתידית.

יותר מזה, אוטומציה מאפשרת לכם לעדכן את הלקוחות במגוון חידושים ומבצעים שהעסק מציע, יחד עם שליחת תמריצים שיזרימו יותר תנועה לנכסים הדיגיטליים שלכם.
והעובדים? אוטומציה מייעלת במקביל את מערכת היחסים שלכם עם ההון האנושי שלכם, באמצעות יצירת משוב אוטומטי מדי רבעון, והרחבת ערך השקיפות בחברה שמשפיעה על פרודוקטיביות, הבנה ומוטיבציה.

בסופו של ענין, השאלה היא לא 'למה' העסק שלכם צריך לעבור לאוטומט, אלא 'מתי ואיך', כשלצד זה אתם צריכים להבין אילו משאבים עומדים לרשותכם, ובאיזה אופן אתם יכולים ליישם אותם באמצעות אוטומציה כדי למקסם אותם ואת התוצאות אליהם אתם מכוונים.

רוצים להבין איך אוטומציה יכולה לשדרג את העסק שלך? בואו נדבר. מוזמנים לקבוע שיחת היכרות טלפונית קצרה כאן:

Share:

הגיע הזמן שלך לעבור לאוטומט!

למידע נוסף, ממלאים את הפרטים: