מה למדתי על ניהול זמן כעצמאית? – חלק א׳

אני בשאיפה למקסם את שעות העבודה שלי ולעשות אותן הכי אפקטיביות שניתן, כדי להגיע ליעדים שאני מכוונת אליהם (שנמצאים אי שם בין פלוטו למאדים). אז מה למדתי עד כה? הנה 5 מתוך 10 דברים שעזרו לי להגיע למיקסום של הזמן שלי.
זמן קריאה: 3 דקות

אחד הדברים שאני משקיעה בלמידה והשכלול שלהם, זה ניהול זמן. אני בשאיפה למקסם את שעות העבודה שלי ולעשות אותן הכי אפקטיביות שניתן, כדי להגיע ליעדים שאני מכוונת אליהם (שנמצאים אי שם בין פלוטו למאדים). אז מה למדתי עד כה? הנה 5 מתוך 10 דברים שעזרו לי להגיע למיקסום של הזמן.

1 | התנ״ך של האפקטיביות

אני טיפוס של מסגרות, הייתי אשת קבע ושכירה למופת ואהבתי את זה. אבל כשכירה ובתחילת דרכי כעצמאית תמיד טבעתי – רדפתי אחרי משימות, כיביתי שריפות והלחץ, אלוהים הלחץ. רק כשהפכתי לעצמאית, הסיפור הזה לא החזיק מים. הבנתי שאני בבעיה עצבנית ואני חייבת למצוא סיסטם לניהול זמן.

מה לא ניסיתי?
שיטת "חשוב, דחוף, לא חשוב ולא דחוף, דחוף וחשוב עם קצת טחינה מעל" – מעולם לא הצלחתי להבין איך לתפעל אותה. שיטת ״תסגרי לעצמך סלוטים ביומן של המשימות שלך להיום״ – השיטה תיגברה את הלחצים. כן, היומן נראה מרשים ומשדר ״אני דבורה חרוצה״, אבל קביעת הזמנים הזו היא לא ריאלית.

המשכתי לעוד שיטה ועוד אחת, עד שגיליתי את התנ״ך לניהול משימות באפקטיביות וברוגע (הדגש הוא על הרוגע) – הספר Getting Things Done או בקיצור GTD, מאת דיוויד אלן. בארץ אפשר למצוא אותו תחת השם ״לגרום לדברים לקרות״. ממליצה עליו בחום או להמשיך לחפש עד שתמצאו מה שעובד לכם. בינתיים, הנה סרטון שמסביר את השיטה של GTD בפחות מ-9 דקות.

2 | הפחד שלי לאכזב

אחד הדברים שהכי מניעים אותי זה אנשים. כבעלת עסק, האנשים החשובים לי ביותר הם כמובן הלקוחות שלי. לא יכולתי להרשות לעצמי לא לעמוד בהתחייבויות שלי כלפיהם וזה היה המניע הכי גדול שלי (1) לדבוק בחיפוש אחר השיטה שתעבוד לי (2) להטמיע אותה שזה הקושי הגדול, אבל כשהכאב מספיק גדול וקיימת נחישות להצליח, אתם תנסו הכל (וסליחה מראש על שפיץ הקיטש שחטפתם עכשיו).

בהתחלה זה מאוד מאתגר והדברים לוקחים יותר זמן, אבל זה נחוץ כדי להגיע למצב האופטימלי. אם אתם בשלב הזה, אני מציעה להפנים מראש שצריך אורך רוח וסבלנות. בסוף זה יקרה, אתם תהיו מאסטרים של השיטה הנבחרת.

3 | שגרה

כל בוקר מתחיל בבדיקה של מיילים, גזירת משימות מהמיילים, כתיבתם בלוח המשימות שלי, תיעדוף כלל המשימות ומדיטצית מיינדפולנס שעוזרת לי לפתח ריכוז בדבר אחד (אין דבר כזה מולטיטאסקין וצריך כבר להכיר בזה). שגרת העבודה הזו החזירה לי את תחושת השליטה בכלל המשימות שלי.

via GIPHY

4 | ההבנה שאני לא שכירה

כאילו… דה! אבל כשיצאתי לעצמאות האסימון לא ירד, המייל לא התקבל, הדאבל V לא היה כחול. הייתי במיינד שבו אני רק העובדת של העסק שלי. בפגישה עם תמיר ליפין, מומחה לניהול זמן, הפנמתי שאני גם המנהלת, הנהלת חשבונות, אשת השיווק, הפיתוח עסקי, הפיתוח הטכנולוגי ועוד ועוד.

על כן, חלוקת הזמן שלי צריכה להיעשות בהתאם עם המינונים הנכונים לכל מחלקה בעסק. אתם מוזמנים לקרוא באיזה כלי אני משתמשת כדי למדוד את הזמן וכלים נוספים שמגבירים את היעילות בחלק ב׳ של מאמר זה.

5 | לשבור שגרה

אז מסגרת עבודה עם טיימר – יש, שיטה – יש, שגרה – יש, אבל(!) זה מצריך להיות בקונטרול. מצד אחד – זה נהדר. יש פלואו של עבודה יותר רגוע, אבל כמי שב-DNA הבסיסי שלה, עוד לפני מי שהיא כבעלת עסק, מוטמעים יצירה, מחשבה חופשית וזרימה, המסגרת הזו יכולה קצת להיות מאתגרת.

לכן פעם בחודש, כשאני מרגישה שאני יכולה להרשות לעצמי, אני לוקחת חופש מהשגרות ולפעמים מהעבודה כדי להטעין אנרגיה ולעשות משהו פאן.

זהו להפעם. בחלק ב׳ אכתוב גם על הכלים הטכנולוגים שעוזרים לי להתפקס בעבודה.

אנחנו נשמח לעשות לך את החיים קלים 🙂
מזמינים אותך למלא את שאלון האפיון שלנו >> כאן << ונשוחח בהקדם

Share:

הגיע הזמן שלך לעבור לאוטומט!

למידע נוסף, ממלאים את הפרטים: